Pielgrzymując i wędrując

40 osób zdecydowało się na dwudniową autokarową pielgrzymkę do Zakopanego, aby pokłonić się Matce Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach i Królowej Tatr na Wiktorówkach. Uczestnicy, to  członkowie Parafialnego Oddziału Akcji Katolickiej, ich rodziny i zaproszeni przez nich goście. Zróżnicowanie wiekowe i kondycyjne dyktowało różnorodność wędrówek po trasach sobotniego dnia (21.05). Jedni pospacerowali wedle własnych możliwości Doliną Kościeliską. Drudzy przeszli Doliną Chochołowską i Ścieżką nad Reglami do Doliny Kościeliskiej. Najodważniejsi wybrali się w ponad pięciogodzinną wędrówkę Doliną Chochołowską, żółtym szlakiem przez Iwaniacką Przełęcz, Halę Ornak do Doliny Kościeliskiej. Po dotarciu autokarem do pensjonatu w Zakopanem, pokrzepieniu fizycznych sił obfitą obiadokolacją wszyscy udaliśmy się do zaprojektowanej przez Stanisława Witkiewicza kaplicy na Jaszczórówce, aby tam wziąć udział w Eucharystii i zaśpiewać Loretańską Litanię. Dnia następnego po śniadaniu dojechaliśmy z przygodami do Zazadni, by stamtąd niebieskim szlakiem dojść na Mszę św. do Królowej Leśnej Ciszy w kościółku na Wiktorówkach. Po Eucharystii zjedliśmy świeże oscypki na Rusinowej Polanie i poszliśmy zielonym szlakiem do Wierchu Poroniec. Z powodu awarii własnego środka transportu skorzystaliśmy z miejscowych busów, aby zdążyć na obiadokolację do Pensjonatu. Po posiłku odwiedziliśmy Sanktuarium na Krzeptówkach, cmentarz na Pęksowym Brzysku i znajdujący się obok najstarszy kościół w Zakopanem. Nie mogło też zabraknąć spaceru po Krupówkach. Zmęczeni ale ze śpiewem na ustach wróciliśmy przedpółnocą (naprawionym już autokarem)  do Dukli. Wszystko wskazuje na to, że nie była to ostatnia tego typu wyprawa.